משוררים מוחים על כך שפרס ברנשטיין לא הוענק השנה

קבוצת משוררים פנתה לאחרונה לקרן ברנשטיין במחאה על שהקרן לא חילקה השנה את פרס ברנשטיין לשירה, אף שקראה למשוררים להגיש מועמדות. הקבוצה, הקרויה ארגון המשוררים, הוקמה לפני שנה כדי להיאבק על מעמד המשוררים והשירה בתרבות.

לדברי הקבוצה, משוררים רבים שלחו ספרים להתאחדות הוצאות הספרים, הממונה על חלוקת הפרס, והופתעו כאשר היא הודיעה על הזוכים בפרס ברנשטיין ל-2012: הסופר מתן חרמוני והמחזאי עודד ליפשיץ. מקומם של המשוררים נפקד מהרשימה. סכומי הכסף שמוענקים בפרס ברנשטיין הם 25 אלף שקל למשורר וכן למחזאי ו-50 אלף שקל למחבר ספר פרוזה.

אנשי קבוצת המשוררים לא קיבלו התייחסות מקרן ברנשטיין לפנייתם. לדבריהם, "שירה אינה עסק כלכלי משתלם ולכן הפרסים הם תגמול יחיד כמעט למשוררים. כמו כן, ההד שיוצרים הפרסים מעודד הוצאות ספרים להוציא לאור ספרי שירה וחנויות להניח ספרים על המדפים". המשוררים מזכירים כי בעקבות פנייתם, פרס ספיר של מפעל הפיס בחר להוסיף פרס לשירה בשנה הקרובה. הם קראו לקרן ברנשטיין להעניק את הפרס בסוגת השירה כמובטח.

מנכ"ל התאחדות הוצאות הספרים, אמנון בן שמואל, אמר בתגובה: "תקנון הפרס קובע שההחלטה על הפרס חייבת להיות פה אחד של שלושת הלקטורים. השנה הלקטורים לא הגיעו להסכמה. מאחר שהפרס הזה מחולק אחת לשנתיים הוא נדחה לשנה הבאה – לא נחכה עוד שנתיים. נקווה שאז הלקטורים יגיעו להחלטה פה אחד".

מיה סלע, גלריה, הארץ

3 Responses to משוררים מוחים על כך שפרס ברנשטיין לא הוענק השנה

  1. adiassis says:

    אפשר להבין מדוע התקשו הלקטורים של פרס ברנשטיין להסכים על ספר השירה שיזכה בפרס. ספרי שירה מעולים ואף מצוינים יוצאים בישראל, ולא פשוט להכריע ביניהם. אם כי אפשר היה לחשוב על פתרונות יצירתיים, כמו חלוקה של הפרס בין המשוררים המועמדים, ולא לוותר כליל על הענקתו. ראוי גם שפרנסי פרס ברנשטיין ישקלו להקל על הלקטורים, ולהכריז על פרס לשירה אחת לשנה, כך יתאפשר ליותר משוררים לזכות בפרס , וללקטורים, בחירה פחות קשה.

  2. adiassis , כל מילה בסלע

כתיבת תגובה