השירה משתלטת על הכנסת: פרוטוקול מפגש מאבק המשוררים מה-20.5

פרוטוקול מפגש מאבק המשוררים מה-20.5 ובו נידונו בין השאר כנס השירה בכנסת ודיון על אפשרויות שנפתחות במדיטק בחולון

אורח מיוחד – אביחי קמחי המדווח על כנס המשוררים בכנסת.

אביחי: יצא סיכום של הכנס בכתב, באתר של אריה ביבי. מבחינתנו השגנו את מטרת הכנס המרכזי: לעורר שיח על מצב השירה.

איש המפתח, שמעון אלקבץ, ראש מנהלת התרבות המשרד התרבות והוא נשאר לאורך כל הכנס.

לשרה הוצגה כל הגישות לחוק, התומכות והמתנגדות. אני מאמין שיש קואליציה רחבה לשירה העברית. עצם הימצאותה של השרה היא הישג בפני עצמו.

השרה מתנגדת לחוק מסיבות של אפליה לעומת אמנויות אחרות אך תומכת בשינוי מהותי של תקצוב השירה. לדבריה, בפגישות עם שמעון אלקבץ ניתן לגבש הצעות ודרכים לשיפור מצבה של השירה העברית.

דיברתי עם גלעד מאירי ובן רענן בן-טובים והבהרתי להם שמה שמעניין אותי הוא מצב השירה. אני חושב שצריך להתאגד כולם ביחד אל מול מנהל התרבות.

מבט לעתיד: אני מכנס שוב את האנשים ולהצביע על כיוון של אחדות. אם משוררים מסוימים רוצים להתכתש ביניהם, אין לי עניין בכך. אני חושב שכולנו רוצים את אותו הדבר.

דוד ברבי: המציאות הקואליציונית מכתיבה את האיחוד של שני החוקים. אני חושב שצריך להתעקש על חוק שירה. האוצר מבין רק חוקים. אסור לוותר על החוקים.

אורנה: לא לוותר על חוק. לפתוח את הסעיפים מחדש ולשנות את החוק. לאחד את החוקים.

דניאל: טוב שקיימים שני ערוצים, צריך להמשיך בהם. לא לעשות הכלאה בין שני החוקים.

שא"מ: אני בעד לדחוף את שני החוקים קדימה בכל דרך ושיגיע הזמן לאחד.

דוד: אני בעד לאחד עכשיו.

אביחי: גם בנושא הועדות מול משרד התרבות וגם הנושא החוק, אני מזמין אתכם לאחד כוחות. מישהו צריך לתת לי תשובה לגבי האיחוד ביננו.

צילום: עזרא לוי "הצלם הפואטי"

נושא חדש: מדיה- טק חולון

בית השירה – לקחת את הספריות במדיה טק בחולון, לייחד חלל ולהקדיש אותו לשירה בלבד. זו דוגמא לרעיון כיצד לנצל את הנכונות של אלון לעזור לנו.

אורנה: ספריית שירה לילדים. פעילויות לילדים והורים. משיג את המטרה לחינוך לשירה.

רון: להתמקד בפרויקט לחינוך שירה.

נושא חדש: איריס מור – שי אריה מזרחי: אני אנסה ליצור קשר עם איריס ולהעלות את נושא השירה.

אודות Mati Shemoelof
משורר, עורך וסופר. A Writer

להשאיר תגובה

